# Kuo skiriasi Euro 5 nuo Euro 6?
Euro 5 ir Euro 6 yra dvejos skirtingos Europos Sąjungos normos, skirtos nustatyti leidžiamus išmetamųjų dujų lygius automobiliuose. Šios normos turi didelę įtaką aplinkos apsaugai ir automobilių gamybai. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindinius skirtumus tarp Euro 5 ir Euro 6 normų, jų poveikį automobilių pramonei ir aplinkai.
## Kas yra Euro 5?
Euro 5 norma buvo įvesta 2009 metais ir tapo privaloma visiems naujiems automobiliams nuo 2011 metų. Ši norma buvo pirmasis žingsnis stiprinant išmetamųjų dujų standartus ir siekiant sumažinti oro taršą.
### Euro 5 standartai
Euro 5 norma reikalauja, kad automobiliai atitiktų tam tikrus išmetamųjų dujų lygius, kurie yra mažesni už ankstesnes normas. Pagrindinės Euro 5 reikalavimų sritys:
– Mažesnis anglies monoksido (CO) išmetimas
– Mažesnis anglies dioksido (CO₂) išmetimas
– Mažesnis azoto oksido (NOx) išmetimas
– Mažesnis dalelių skaičius (PM)
## Kas yra Euro 6?
Euro 6 norma buvo pristatyta 2014 metais ir tapo privaloma naujiems automobiliams nuo 2015 metų. Tai yra griežtesnis standartas, siekiantis dar labiau sumažinti taršą ir padidinti oro kokybę Europos miestuose.
### Euro 6 standartai
Euro 6 norma įdiegia dar griežtesnius reikalavimus išmetimams, palyginti su Euro 5. Pagrindinės Euro 6 reikalavimų sritys apima:
– Dar mažesnis azoto oksido (NOx) išmetimas, ypač dyzeliniams automobiliams
– Griežtesni reikalavimai dalelių filtravimui
– Papildomos procedūros ir testavimo metodai, užtikrinantys realius išmetimų lygius
## Pagrindiniai skirtumai tarp Euro 5 ir Euro 6
Pateikiame lentelę, kurioje matomi pagrindiniai skirtumai tarp Euro 5 ir Euro 6 normų:
| **Kriterijus** | **Euro 5** | **Euro 6** |
|————————-|————————————-|————————————-|
| **Azoto oksido (NOx)** | 180 mg/km (dyzeliniai) | 80 mg/km (dyzeliniai) |
| **Dalelių skaičius** | 5 mg/km (benziniai); 25 mg/km (dyzeliniai) | 4,5 mg/km (benziniai); 7 mg/km (dyzeliniai) |
| **Anglies monoksidas (CO)** | 1000 mg/km | 1000 mg/km |
| **Anglies dioksidas (CO₂)** | Nėra griežto reikalavimo | Nėra griežto reikalavimo |
| **Išbandymo metodai** | NEDC (Naujas Europos važiavimo ciklas) | WLTP (Pasaulinis lengvųjų automobilų testavimo protokolas) |
### Išmetimų testavimo metodai
Vienas iš svarbių skirtumų tarp Euro 5 ir Euro 6 yra testavimo metodai. Euro 5 norma naudojo NEDC (Naujas Europos važiavimo ciklas), kuris ne visada tiksliai atspindėjo realias vairavimo sąlygas. Euro 6 norma įveda WLTP (Pasaulinis lengvųjų automobilų testavimo protokolas), kuris yra modernesnis ir labiau atitinka tikrąsias vairavimo sąlygas.
## Poveikis automobilių pramonei
Didžiausias poveikis, kuris atsirado dėl Euro 6 normos įvedimo, yra būtinybė automobilių gamintojams tobulinti savo technologijas. Daugelis gamintojų buvo priversti investuoti į naujas sistemas, tokias kaip:
– SCR (Selektyvioji katalizinė redukcija)
– DPF (Dulkių dalelių filtrai)
Šios technologijos padeda sumažinti išmetimus, tačiau taip pat kelia didesnes gamybos sąnaudas.
## Poveikis aplinkai
Euro 6 norma padeda ženkliai sumažinti oro taršą, sukuriant švaresnį orą miestų gyventojams. Tai ypač svarbu dideliuose miestuose, kur tarša kelia rimtą pavojų sveikatai.
### Apibendrinimas
**Apibendrinant, Euro 5 ir Euro 6 yra dvi crucial automotive environmental standards, that aim to mitigate air pollution.** Euro 6 siūlo griežtesnius reikalavimus, kurie prisideda prie geresnės oro kokybės, tačiau reikalauja didesnių investicijų iš automobilių gamintojų. Supratimas, kuo skiriasi šios dvi normos, yra svarbus ne tik gamintojams, bet ir vartotojams, siekiantiems pasirinkti švaresnius automobilius.